Obchodné podmienky
Článok I
Všeobecné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú právne vzťahy (práva a povinnosti) medzi predávajúcim – spoločnosťou CHRISTOPHER s. r. o., so sídlom Mariánska 594/46, 971 01 Prievidza, IČO: 45482080 (ďalej len „predávajúci"), a kupujúcim pri nákupe tovaru prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho na webovej stránke www.christopher.sk.
2. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom, ktoré nie sú upravené v týchto všeobecných obchodných podmienkach a v reklamačnom poriadku predávajúceho, sa spravujú ustanoveniami príslušných právnych predpisov, najmä ustanoveniami Občianskeho zákonníka č. 40/1964 Zb. v znení neskorších predpisov, zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa"), zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzavretých na diaľku") a zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o elektronickom obchode").
3. Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom, ktoré nie sú upravené v týchto všeobecných obchodných podmienkach, sa spravujú ustanoveniami príslušných právnych predpisov, najmä ustanoveniami Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb. v znení neskorších predpisov a zákona o elektronickom obchode. Na tieto právne vzťahy sa nevzťahujú ustanovenia zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzavretých na diaľku.
4. Tieto všeobecné obchodné podmienky sú záväzné pre všetkých kupujúcich – fyzické a právnické osoby, ktoré zaslaním objednávky prejavia záujem o tovar ponúkaný predávajúcim.
5. V prípade kolízie ustanovení kúpnej zmluvy a týchto všeobecných obchodných podmienok majú prednosť ustanovenia kúpnej zmluvy. Všeobecné obchodné podmienky sú záväzné pre obe zmluvné strany.
6. Písomnou dohodou medzi predávajúcim a kupujúcim môže byť vylúčené použitie týchto všeobecných obchodných podmienok, prípadne ich jednotlivých ustanovení. Zmeny a odchýlky od týchto všeobecných obchodných podmienok možno dohodnúť iba písomnou formou.
7. Odoslaním objednávky predávajúcemu kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil so znením týchto všeobecných obchodných podmienok a s reklamačným poriadkom predávajúceho.
Článok II
Výklad pojmov
1. Predávajúcim sa rozumie obchodná spoločnosť CHRISTOPHER s. r. o., so sídlom Mariánska 594/46, 971 01 Prievidza, IČO: 45482080, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trenčín, oddiel: Sro, vložka č.: 23368/R, DIČ: 2023099067, bankové spojenie: Tatra banka, a. s., IBAN: SK6311 0000 0000 2945 0304 35, zaoberajúci sa najmä predajom textilných výrobkov, odevov a odevných doplnkov.
Kontaktné údaje predávajúceho:
korešpondenčná adresa: Christopher, Pribinovo námestie 6, 971 01 Prievidza
e-mail: info@christopher.sk
telefónne číslo: +421 948 26 36 79
2. Kupujúcim sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá si u predávajúceho objednala tovar prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho na webovej stránke www.christopher.sk.
3. Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzavieraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania.
4. Tovarom sa rozumejú produkty, ktoré sú v aktuálnej ponuke predávajúceho pre nákup prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho na webovej stránke www.christopher.sk.
5. Objednávkou sa rozumie jednostranný právny úkon, ktorý kupujúci adresuje predávajúcemu, s cieľom získať ním ponúkaný tovar.
6. Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva uzavretá medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru ponúkaného predávajúcim na webovej stránke internetového obchodu predávajúceho www.christopher.sk, uzavretá spôsobom uvedeným v článku III týchto všeobecných obchodných podmienok.
Článok III
Uzavretie kúpnej zmluvy
1. Kupujúci si objednáva u predávajúceho tovar vyplnením elektronického objednávkového formulára uvedeného na webovej stránke predávajúceho www.christopher.sk a potvrdením objednávky tlačidlom „Odoslať objednávku s povinnosťou platby". Kupujúci uvedie v objednávke všetky požadované údaje: meno, dodaciu a fakturačnú adresu so všetkými vo formulári požadovanými údajmi, e-mailový a telefonický kontakt, názov objednávaného tovaru, jeho množstvo a spôsob dodania, spôsob úhrady kúpnej ceny. Ak objednávka neobsahuje všetky požadované náležitosti, považuje sa za neúplnú. V prípade neúplnej objednávky sa predávajúci pokúsi kontaktovať kupujúceho (ak je to možné vzhľadom na poskytnuté údaje) a vyzve ho na odstránenie nedostatkov objednávky a na jej doplnenie. Okamihom doručenia doplňujúcich údajov predávajúcemu sa objednávka považuje za úplnú.
2. Objednávka sa považuje za odoslanú okamihom doručenia predávajúcemu, ak obsahuje všetky požadované údaje, na základe čoho dochádza k uzavretiu kúpnej zmluvy. Odoslanou objednávkou je kupujúci viazaný.
3. Po prijatí objednávky predávajúci zašle kupujúcemu potvrdzujúci e-mail o prijatí objednávky.
4. Uzavretím kúpnej zmluvy sa predávajúci zaväzuje dodať kupujúcemu objednaný tovar v požadovanej kvalite, množstve a dohodnutej cene (cene platnej v čase odoslania objednávky kupujúcim predávajúcemu). Kupujúci sa zaväzuje prevziať dodaný tovar a zaplatiť zaň dohodnutú kúpnu cenu a náklady na doručenie tovaru (článok IV bod 4 týchto všeobecných obchodných podmienok).
Článok IV
Cena a platobné podmienky
1. Za dodanie objednaného tovaru je kupujúci povinný zaplatiť riadne a včas predávajúcemu kúpnu cenu podľa bodu 2 tohto článku, platnú v čase odoslania objednávky predávajúcemu.
2. Kúpnou cenou za tovar je cena zverejnená na webovej stránke predávajúceho ako „Naša cena". Cena je uvádzaná vrátane dane z pridanej hodnoty. Akciové ceny a prípadné ďalšie zľavy platia v časovom období, počas ktorého akcia trvá, a za splnenie podmienok uvedených pre každú akciu či zľavu samostatne. Rôzne akcie a zľavy nemožno kombinovať, pokiaľ nie je výslovne uvedený opak.
3. V kúpnej cene podľa bodu 2 tohto článku nie sú zahrnuté náklady na doručenie tovaru kupujúcemu a balné zakúpeného tovaru.
4. Pri objednávkach (zásielkach) dodávaných poštou je k cene objednávky účtované poštovné a balné a pri objednávkach dodávaných prepravnou spoločnosťou náklady na prepravu vo výške, ktorá závisí od hmotnosti zásielky. Poštovné a cena za dopravu budú kupujúcemu po ukončení objednávky automaticky pripočítané. Náklady na doručenie tovaru kupujúcemu nie sú účtované pri objednávkach, ktorých hodnota presiahne sumu 49 €.
5. Odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že súhlasí s výškou ceny za objednaný tovar vrátane prípadných nákladov na dodanie tovaru.
6. Kupujúci zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu spôsobom, ktorý si zvolil v objednávke.
7. Spôsoby úhrady za objednaný tovar:
- v hotovosti pri osobnom odbere,
- na dobierku (v hotovosti pri prevzatí tovaru od doručovateľa),
- prevodom na účet na základe vystavenej faktúry.
8. Pri bezhotovostnom prevode sa kúpna cena považuje za zaplatenú okamihom pripísania peňažných prostriedkov na účet predávajúceho uvedený na daňovom doklade (faktúre).
9. Faktúra na zaplatenie kúpnej ceny, ktorá bude kupujúcemu dodaná spolu s tovarom, slúži zároveň ako daňový doklad a dodací list.
10. V prípade, ak je faktúra vystavená chybne (ak chýbajú niektoré náležitosti alebo sú uvedené nesprávne, prípadne je nesprávne uvedená kúpna cena), kupujúci je oprávnený faktúru do dátumu splatnosti v nej uvedenom vrátiť. Chybnú faktúru kupujúci vráti predávajúcemu spolu s písomnou špecifikáciou chýb, ktoré faktúra vykazuje. Ak je faktúra skutočne vystavená chybne, predávajúci vydá kupujúcemu novú faktúru. Lehota splatnosti kúpnej ceny, ktorá je uvedená v chybnej faktúre, je dotknutá len za predpokladu, že chybný údaj spočíva v uvedení nesprávnej výšky kúpnej ceny. V tomto prípade lehota splatnosti začína plynúť až od doručenia opravenej faktúry kupujúcemu.
11. Ak kupujúci zaplatí kúpnu cenu za dodanie tovaru vopred (pred dodaním tovaru) a predávajúci nemôže zabezpečiť dodanie tovaru a dôjde k zrušeniu zmluvy podľa článku V bod 4 týchto všeobecných obchodných podmienok, predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu a ostatné platby (náklady na dodanie a dopravu tovaru a pod.) do 14 dní odo dňa zaslania potvrdzujúceho e-mailu o stornovaní (zrušení) objednávky kupujúcemu, a to na účet kupujúceho (ktorý kupujúci zašle prostredníctvom kontaktného formulára zverejneného na webovej stránke predávajúceho www.christopher.sk) alebo ju odošle poštovou poukážkou na adresu kupujúceho.
12. Ak kupujúci zaplatil kúpnu cenu a dodaný tovar vrátil (článok VI bod 1 týchto všeobecných obchodných podmienok), predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu a ostatné platby (náklady na dodanie a dopravu tovaru a pod.) do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, nie však skôr, ako mu je tovar doručený späť, resp. ako mu kupujúci preukáže zaslanie tovaru späť.
Článok V
Dodacie podmienky
1. Dodávky predmetu plnenia (objednaného tovaru) sú vybavované v najkratších možných lehotách v závislosti od dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho. K presnej dodacej lehote sa predávajúci nezaväzuje, pretože jej trvanie závisí prevažne od tretích strán (dodávateľov).
2. Informácie o stave vybavovania objednávky sa zobrazujú zaregistrovaným účastníkom (kupujúcim) po ich prihlásení a kliknutí na ikonu objednávky. Stavy „Prijatá" a „Spracúva sa" znamenajú, že objednávka bola prijatá a momentálne sa pracuje na jej skompletizovaní. Stav „Expedovaná" znamená, že objednávka bola odovzdaná na doručenie. V prípade, ak je objednávka rozdelená a expedovaná je len jej časť (bod 7 tohto článku), zobrazí sa oddelená časť ako nová objednávka.
3. Expedičné lehoty, ktoré sú uvedené pri každom tovare, majú orientačný charakter. Ich dĺžka je udávaná v pracovných dňoch alebo kalendárnych týždňoch a znamená časový úsek, v ktorom je zásielka odovzdaná doručovateľovi. Samotné doručenie je uskutočnené v lehotách podľa poštových podmienok alebo podmienok dopravnej spoločnosti. Uvedené expedičné lehoty vychádzajú z obvyklých dodacích lehôt, ktoré sú bežné pri obchodnom styku predávajúceho a jeho dodávateľov. Vzhľadom na to, že ich splnenie závisí aj od konania tretích strán, predávajúci napriek svojej snahe nemôže garantovať ich dodržanie vo všetkých prípadoch.
4. V prípade, ak objednaný tovar nemožno kupujúcemu dodať (ak sa v objednávke nachádza tovar, ktorý sa vypredal alebo je dočasne nedostupný), predávajúci o tejto skutočnosti bezodkladne informuje kupujúceho zaslaním e-mailovej správy alebo telefonicky. Ak kupujúci nemá záujem o čiastočné splnenie objednávky (dodanie dostupného tovaru) a ak medzi predávajúcim a kupujúcim nedôjde k dohode o náhradnom plnení za nedostupný tovar, kúpna zmluva sa od začiatku zrušuje. Stornovanie objednávky môže kupujúci oznámiť predávajúcemu prostredníctvom kontaktného formulára zverejneného na webovej stránke predávajúceho www.christopher.sk. Predávajúci zašle kupujúcemu potvrdzujúci e-mail o tom, že jeho objednávka bola stornovaná.
5. Dodanie tovaru kupujúcemu sa uskutočňuje spôsobom, ktorý si kupujúci zvolil v objednávke.
6. Dodanie tovaru možno uskutočniť prostredníctvom pošty a prepravnej spoločnosti. Kupujúci si objednaný tovar môže prevziať aj osobne v kamennom obchode predávajúceho na adrese Christopher, Pribinovo námestie 6, 971 01 Prievidza.
7. Objednávku možno dodať aj po častiach. O rozdelenie objednávky môže požiadať kupujúci najmä z dôvodu urýchleného dodania jednotlivých produktov. V tomto prípade zvýšené náklady na poštovné uhradí kupujúci. Predávajúci môže rozdeliť objednávku najmä z dôvodov jej lepšieho doručenia, zabránenia zbytočnému čakaniu na tovar s dlhšou dodacou lehotou a pod. V týchto prípadoch zvýšené náklady na poštovné znáša predávajúci a kupujúci ich uhradí len v pôvodnej výške, ktorá bola určená pri jeho objednávke.
8. Nebezbečenstvo vzniku škody na tovare prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia objednaného tovaru.
9. Vlastnícke právo k predmetu kúpy prechádza na kupujúceho až prevzatím tovaru a úplným zaplatením kúpnej ceny tovaru.
Článok VI
Uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy
1. V zmysle ustanovenia § 7 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzavretých na diaľku spotrebiteľ – kupujúci je oprávnený od zmluvy uzavretej na diaľku odstúpiť bez uvedenia dôvodu.
2. Kupujúci má v prípade nákupu prostredníctvom internetového obchodu právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu, a to v lehote 14 dní od prevzatia tovaru. Lehota uvedená v prvej vete tohto bodu sa počíta odo dňa prevzatia tovaru. Ak si kupujúci objednal viacero tovarov jednou objednávkou a tovary mu predávajúci dodáva postupne, za deň prevzatia tovaru sa považuje okamih, deň, keď kupujúci prevezme posledný tovar, resp. ak sa tovar skladá z viacerých kusov (dielov), po prevzatí posledného kusu (dielu) kupujúcim. Pre zachovanie lehoty na odstúpenie od zmluvy stačí, aby kupujúci svoj prejav o odstúpení od zmluvy podal v posledný deň lehoty uvedenej v prvej vete tohto bodu na pošte, resp. odoslal v tento deň e-mail obsahujúci tento prejav vôle. V prípade nedoručenia tohto prejavu kupujúceho predávajúcemu musí kupujúci preukázať jeho odoslanie (napr. dokladom z pošty, resp. e-mailom).
3. Kupujúci môže uplatniť svoje právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe. Na uplatnenie tohto práva môže použiť formulár, ktorý mu poskytol predávajúci. Formulár treba vyplniť a zaslať na adresu: Christopher, Pribinovo námestie 6, 971 01 Prievidza. Predávajúci následne potvrdí prijatie odstúpenia od zmluvy e-mailom zaslaným na adresu, z ktorej kupujúci zaslal odstúpenie od zmluvy. Rovnako je kupujúci oprávnený použiť na odstúpenie od zmluvy vlastný formát. Prejav kupujúceho o odstúpení od zmluvy kupujúci zašle buď na adresu: Christopher, Pribinovo námestie 6, 971 01 Prievidza alebo e-mailom na adresu: info@christopher.sk. Právo na odstúpenie od zmluvy možno uplatniť aj osobne v kamennom obchode predávajúceho na adrese Pribinovo námestie 6, 971 01 Prievidza.
4. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy s predávajúcim v prípadoch, ak ide o:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženie akosti alebo skaze,
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
h) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
Povinnosti predávajúceho
5. V prípade odstúpenia od zmluvy kupujúcim je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu cenu, ktorú kupujúci za tovar zaplatil (vrátane nákladov na dopravu, prípadne ďalších poplatkov), a to rovnakým spôsobom, ako kupujúci zaplatil cenu predávajúcemu, resp. iným spôsobom po súhlase kupujúceho. Náklady na dopravu, dodanie a poštovné predávajúci uhradí kupujúcemu len v rozsahu najlacnejšieho bežného spôsobu doručenia, ktorý ponúka predávajúci, bez ohľadu na to, aký spôsob doručenia si zvolil kupujúci. Predávajúci vráti kupujúcemu cenu uvedenú v prvej vete tohto bodu do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, nie však skôr ako po doručení vráteného tovaru späť predávajúcemu na adresu: Christopher, Pribinovo námestie 6, 971 01 Prievidza, resp. po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť, podľa toho, čo nastane skôr.
Povinnosti kupujúceho
6. Kupujúci je povinný vrátiť tovar predávajúcemu do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. Tovar kupujúci odovzdá osobne na adrese: Christopher, Pribinovo námestie 6, 971 01 Prievidza, alebo ho predávajúcemu zašle poštou (resp. inou službou), a to v lehote 14 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak kupujúci zašle tovar späť predávajúcemu pred uplynutím 14-dňovej lehoty (plynúcej od uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy).
7. Spolu s tovarom treba zaslať aj kópiu daňového dokladu, ktorý bol zaslaný s tovarom, prípadne aj ďalšie odovzdané doklady. Kupujúci posiela kúpený tovar späť na vlastné náklady a zároveň:
- tovar musí byť kompletný (vrátane príslušenstva),
- tovar treba zaslať dostatočne zabezpečený proti poškodeniu, keďže predávajúci neručí za jeho prípadnú stratu, resp. poškodenie počas doručovania.
8. Kupujúci uhradí náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu (poštovné, resp. prepravné) sám.
9. Ak kupujúci vrátil tovar poškodený alebo nefunkčný, zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru. Predávajúci má v tomto prípade právo na náhradu škody predstavujúcej rozdiel medzi cenou tovaru pred jeho poškodením a po poškodení.
Článok VII
Reklamovanie tovaru
Postup pri uplatňovaní reklamácie na tovary predávané predávajúcim prostredníctvom jeho internetového obchodu je upravený v reklamačnom poriadku, ktorý je zverejnený na webovej stránke www.christopher.sk.
Článok VIII
Alternatívne riešenie sporov
1. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že v prípade vzniku akéhokoľvek sporu z právneho vzťahu vyplývajúceho z kúpnej zmluvy, ktorú medzi sebou uzavreli, a právnych vzťahov z nej vyplývajúcich a s ňou súvisiacich sa pokúsia o mimosúdnu dohodu. V prípade, ak nedôjde k dohode podľa prvej vety tohto bodu, je každá zmluvná strana oprávnená domáhať sa svojich nárokov podaním žaloby na všeobecný súd v zmysle príslušných ustanovení Civilného sporového poriadku.
2. Kupujúci (spotrebiteľ) má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom: info@christopher.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu, alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci vybaví žiadosť kupujúceho uvedenú v prvej vete tohto bodu zamietavo alebo ak predávajúci na túto žiadosť kupujúceho neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporu podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov.
3. Návrh podľa druhej vety bodu 2 tohto článku spotrebiteľ podáva subjektom alternatívneho riešenia sporu; ich zoznam je dostupný na http://www.economy.gov.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov. Možnosť spotrebiteľa obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
4. Ak sú na alternatívne riešenie sporu príslušné viaceré subjekty alternatívneho riešenia sporu, právo voľby má spotrebiteľ. Na ustanovenie zmluvy, ktoré zaväzuje spotrebiteľa podať v takomto prípade návrh vopred určenému subjektu alternatívneho riešenia sporu, sa neprihliada.
5. Spotrebiteľ môže podať návrh v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe, pričom môže použiť tento formulár: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov/formular-pre-podanie-navrhu-na-zacatie-ars.soi – príloha č. 1 k zákonu o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, alebo ústne do zápisnice. K návrhu spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu.
6. Návrh v zmysle druhej vety bodu 4 tohto článku je oprávnený podať výlučne spotrebiteľ, teda fyzická osoba, ktorá pri uzavieraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Predmetný návrh nemôže podať predávajúci, ktorý si uplatňuje právo voči spotrebiteľovi.
7. Spotrebiteľ môže podať návrh v zmysle druhej vety bodu 2 tohto článku aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporu, ktorá je dostupná na: http://ec.europa.eu/consumers/odr/index-en.htm.
8. Návrh podľa druhej vety bodu 2 tohto článku môže spotrebiteľ podať v prípadoch, keď hodnota sporu presahuje sumu 20 €.
9. Alternatívne riešenie sporu sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim vyplývajúcim zo spotrebiteľskej zmluvy alebo sporu súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Cieľom alternatívneho riešenia sporu je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami (medzi spotrebiteľom a predávajúcim).
10. Alternatívne riešenie sporu je bezodplatné. Oprávnená právnická osoba môže vo svojich pravidlách alternatívneho riešenia sporu ustanoviť, že je oprávnená požadovať od spotrebiteľa poplatok za začatie alternatívneho riešenia sporu v sume, ktorú subjekt alternatívneho riešenia sporu zverejní na svojom webovom sídle, nie však viac ako 5 € vrátane DPH. Tento poplatok môže subjekt alternatívneho riešenia sporu požadovať od spotrebiteľa najskôr súčasne so zaslaním oznámenia o začatí alternatívneho riešenia sporu.
Článok IX
Ochrana osobných údajov
1. Všetky údaje požadované pri registrácii slúžia len na zabezpečenie realizácie objednávky kupujúceho (spracovania objednávky, dodania tovaru) a pre potreby vlastného marketingu predávajúceho, ako aj pre potreby neskoršej komunikácie s kupujúcim (reklamácia, stornovanie objednávky, vrátenie objednaného tovaru). Údaje nie sú poskytované žiadnym tretím osobám, s výnimkou produktov, pri ktorých je výslovne uvedený opak. Všetky osobné údaje sú chránené v zmysle platného právneho poriadku Slovenskej republiky, najmä zákona č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane osobných údajov").
2. Kupujúci v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov udeľuje predávajúcemu súhlas na spracúvanie jeho osobných údajov uvedených v objednávke v informačnom systéme predávajúceho na účely plnenia uzavretej kúpnej zmluvy a ponúkania služieb a tovarov predávajúceho, zasielania informácií o produktoch predávajúceho, a to aj elektronickými prostriedkami (e-mail, SMS správy, telemarketing). Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas dobrovoľne, na dobu do jeho odvolania. Kupujúci má právo udelený súhlas kedykoľvek odvolať.
Článok X
Dozor
Orgánom dozoru predávajúceho je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Trenčiansky kraj, sídlo: Hurbanova 59, 911 01 Trenčín. Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie, poštový priečinok 29, sídlo: Prievozská 32, 827 99 Bratislava 27. Ďalšie údaje a informácie o orgáne dozoru sú dostupné na: http://www.soi.sk/.
Článok XI
Odpady a povinnosti v zmysle zákona č. 79/2015 Z.z. o odpadoch
Spoločnosť CHRISTOPHER s. r. o. si zabezpečila plnenie povinností v zmysle zákona č. 79/2015 Z.z. o odpadoch.
Článok XII
Záverečné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňom 1.3.2018.
2. Zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sa posudzujú podľa všeobecných obchodných podmienok platných v čase vzniku zmluvného vzťahu (uzavretia kúpnej zmluvy).
Prajeme vám príjemné nakupovanie v našom internetovom obchode Christopher!